L'Associazione Fiorenzo Fratini ONLUS
In the name of the father
The memory of the great entrepreneur from Florence, Fiorenzo Fratini, is alive in the mission of the association that bears its name. an association created by sons Corrado and Marcello, and presided by his daughter-in-law, Giovanna Fratini
by Chiara Matilde Brambilla

Elegant gala evenings, sports events, cake design contests, displays of sophisticated fashion collections, are some of the initiatives promoted and organized by Giovanna Fratini who, since 2002, the year of its foundation, has headed the Association Fiorenzo Fratini Onlus.

A noble mission, undertaken to honour the memory of the great Italian entrepreneur, famous as the first to produce jeans in Europe in the 1960s.

He left his sons an important entrepreneurial heritage, which in time also opened up towards other industries like real estate, as well as a set of fundamental values, such as family and solidarity.

A lesson which Corrado, Marcella and Giovanna have learned well and have made their own by means of an Association dedicated to collecting funds for im-portant organizations dealing with charity and voluntary work and operating in Italy and abroad.

"Everyone's help is crucial", Giovanna Fratini likes to stress, "each contribu-tion, whether big or small, financial or organizational, is an important step towards aims we set ourselves every year and helps us to keep costs as low as possible".

The Association from Florence makes a big effort, aimed at assisting many different organiza-tions.

It started by supporting the Tuscan Tumour Association and throughout the years it has expanded its range of assistance supporting research associations, support organizations, organizations dealing with palliative 'care, child sponsorships, but also offering assistance to individuals and families in need.

"Every good tree gives good fruits" says the Parable of true and false prophets and the fruits collected so far by the Fiorenzo Fratini Onlus seem to confirm it.

nel nome del padre
Il ricordo del grande imprenditore fiorentino Fiorenzo Fratini e vivo nella missione dell´Associazione che porta il suo nome, voluta dai figli Corrado e Marcello e presieduta dalla nuora Giovanna Fratini
di Chiara Matilde Brambilla

Eleganti serate di gala, manifestazioni sportive, competizioni di cake design, esposizioni di raffinate collezioni di moda sono alcune delle iniziative promosse e organizzate da Giovanna Fratini che guida dal 2002, anno della sua fondazione, l´Associazione Fiorenzo Fratini Onlus.

Una nobile missione, intrapresa per onorare la memoria del grande imprenditore italiano, noto per essere stato il primo a produrre jeans in Europa negli Anni 60, lasciando ai figli un´importante eredità imprenditoriale, apertasi nel tempo anche ad altri settori come quello immobiliare, unitamente a valori fondamentali quali la famiglia e la solidarietà.

Una lezione che Corrado, Marcello e Giovanna hanno imparato bene e che hanno fatto propria attraverso una Associazione che si dedica alla raccolta fondi a favore di importanti realtà dell´associazionismo e del volontariato che operano sul territorio italiano e internazionale.

“È fondamentale l'aiuto di tutti”, ci tiene a precisare Giovanna Fratini, “ogni contributo, sia grande o piccino, economico o organizzativo, rappresenta un importante tassello per raggiungere gli obiettivi che ogni anno ci poniamo e per contenere al minimo le spese”.

Un impegno grande e indirizzato a molte e diverse realtà, quello dell´Associazione fiorentina, che ha iniziato sostenendo l´Associazione Tumori Toscana e nel corso degli anni ha allargato proprio raggio d´aiuto sostenendo associazioni impegnate nella ricerca, nell´assistenzialismo, nelle cure paliative, nelle adozioni a distanza ma dando aiuto anche a singole persone e famiglie in difficoltà.

“Ogni albero buono dà buoni frutti” recita la Parabola dei veri e falsi profeti e quelli raccolti fino ad ora dall´Associazione Fiorenzo Fratini Onlus sembrano confermarlo.